2008/11/05

Barack Obama president dels EEUU

El 5 de novembre ens hem llevat del llit en un món una miqueta diferent del que el deixarem ahir. Barack Obama, un demòcrata afroamericà de 46 anys entra a la Casa Blanca. El seu principal contrincant ha segut el republicà John McCain, continuador del fil polític del anterior president George Bush. Fins al 15 de desembre l'elecció presidencial no serà definitiva, però fins eixa data ja queda poc.

La situació actual no es gens afalagadora: el món està immers en una important crisi econòmica i la lluita contra el terrorisme ha obert nombrosos fronts per on es perden diners i vides humanes, i tot açò parteix dels EEUU. Comença a perfilar-se la necessitat de canviar esta miserable situació generalitzada. El discurs d'Obama ha collat millor en el cor dels nord-americans que s'han mobilitzat per acudir a les urnes fent d'aquestes eleccions unes de les més participades.

Entre les promeses d'Obama em de destacar la de finançar programes a favor dels 40 milions d'exclosos en el sistema de salut. El nou president afirma que no tindrà cap problema en començar a raonar amb Raul Castro (Cuba) i Mahumud Ahmadineiad (Iran), els enemics clàssics d'aquest país. Anuncia l'eixida d'Iraq després de cinc anys d'invasió. Promet revisar les premisses del lliure comerç que faciliten la migració de l'industria a països subdesenvolupats a la recerca de mà barata.

La carrera hacia la Casa Blanca

El candidato demócrata se convierte por mayoría abrumadora en el primer presidente negro de la historia de Estados Unidos, tras vencer en los decisivos Estados de Florida, Ohio, Pensilvania y California.- La afluencia de votantes ha sido masiva, con más de 130 millones de sufragios

Obama hace historia al ganar las elecciones presidenciales

Obama lo ha conseguido. En medio de una expectación mundial, los estadounidenses han aceptado el reto de cambio propuesto por el candidato demócrata a la Casa Blanca al otorgarle una clara victoria en las elecciones celebradas este histórico martes, 4 de noviembre, en Estados Unidos, lo que le convierte en el primer presidente negro de la historia de este país. Poco ha podido hacer su rival republicano, John McCain, frente al entusiasmo generado por el mensaje de esperanza lanzado por el candidato demócrata durante su campaña, una de las más brillantes que se recuerdan.

"El cambio ha llegado a América", ha recalcado Obama en su discurso ante miles de seguidores congregados en la gran fiesta organizada por los demócratas en el Grant Park de Chicago. El candidato afroamericano no sólo ha ganado las elecciones, sino que lo ha hecho por mayoría abrumadora, el primero que lo consigue desde las elecciones de 1996, cuando Bill Clinton derrotó a Bob Dole por 379 votos electorales frente a 159 de su rival.

ELPAÍS.com / AGENCIAS - Madrid / Washington - 05/11/2008

No hay comentarios:

Publicar un comentario